Manapság számtalan marketing ügynökség kínálja szolgáltatásait a vállalkozóknak, és sok helyen hasonlóan hangzatos ígéretekkel találkozhatsz: „precíz hirdetéskezelés”, „több vevő, nagyobb profit”, „komplex marketingmegoldások”. Ugyanakkor magam is látom, hogy a piaci versenyben elvész a személyes kapcsolat, a rugalmas együttműködés, ráadásul egy ügynökség nem mindig nyitott a vállalkozó emberi és pszichés igényeire. Pedig a marketing lényege igazából az, hogy megértsük az embereket – és nem csak a célközönségedet, hanem téged is mint vállalkozót, vezetőt, magánembert. Az alábbiakban bemutatom, miért érdemes velem dolgoznod ahelyett, hogy egy „nagyobb hangú” marketing ügynökséggel szerződnél. Nemcsak a klasszikus marketingtudásomat kínálom, hanem azt az emberközpontú, üzleti pszichológiai és önismereti hátteret is, amit az elmúlt évek képzései során halmoztam fel.
1. Nem csak egy kampányt építek fel, hanem a te személyes fejlődésedet is szem előtt tartom
A marketing ügynökségek többsége arra fókuszál, hogy „leszállítsa” a hirdetéseket. Megvannak a bejáratott folyamataik: kampány-setup, kreatív fejlesztés, konverziómérés, riport. Ha valami nem működik, legtöbbször csak a hirdetések beállítását módosítják. Nálam viszont a marketing több ennél: úgy gondolom, hogy a hirdetések csak akkor hatékonyak, ha összhangban vannak a vállalkozó gondolkodásmódjával, személyiségével és vezetői attitűdjével. Ezért a kampányépítés során figyelembe veszem, milyen erősségekkel, de akár félelmekkel vagy gátakkal rendelkezel.
Nem véletlen, hogy az évek során rengeteg önismereti, pszichológiai és coach képzésen vettem részt – hiszen a piac végső soron emberekből áll. Ha képes vagy megérteni, hogyan gondolkodnak a vevőid, és közben saját magad erősségeit is tudatosan fejleszted, sokkal könnyebben húzol ki a piacról olyan eredményeket, amiket pusztán „hirdetéskezeléssel” talán el sem tudnál érni. A belső fejlődésed és a marketing folyamata elválaszthatatlanok. Ügynökségek gyakran elfelejtik, hogy az üzleti sikerekhez a vállalkozó személyes fejlődése is kulcsfontosságú.
2. A tudásvágyam és önismereti képzéseim szavatolják, hogy a pszichológia, a kommunikáció és a stresszkezelés is beépüljön a stratégiába
Az elmúlt néhány évben tudatosan bővítettem a saját önismereti és üzleti pszichológiai eszköztáramat, számos tanfolyamon, tréningen és workshopon vettem részt. Íme egy rövid áttekintés az elmúlt időszak képzéseiből, amelyekből számodra is előny származik:
- 2020-tól kezdve online önismereti tréningek és táborok
- 2021: Ultrarövid Terápia® megismerése, háromnapos önismereti tábor
- 2022: újabb önismereti táborok, egyéni és csoportos self-coaching, life coach alapképzés, párkapcsolati játszmák kurzus, asszertív kommunikációs tréning, szorongáskezelési tanfolyam
- 2023: life és business coach képzés, érzelemszabályozási technikák, gyászfeldolgozás módszer specializáció, szexuálpszichológiai kurzusok
- 2024–2025: önbizalom, önbecsülés tanfolyam, pszichopatológiai és fejlődéslélektani ismeretek, transzperszonális és integrál filozófia, személyiségfejlesztés, pszichológiai konzulens képzés
Miért fontos ez számodra? Mert így nemcsak „három sablont” tudok neked felajánlani, hanem tényleg értem, hogyan működnek az emberi kapcsolatok, a csoportdinamika, a kommunikációs folyamatok. Ha a marketingstratégiádban figyelembe vesszük a pszichológiai szempontokat – legyen az ügyféllel való interakció, vagy a saját érzelemszabályozásod, stresszkezelésed, esetleg a csapaton belüli konfliktusok kezelése –, akkor olyan stabil alapra helyezzük az üzletedet, amit egy klasszikus ügynökség a legtöbbször nem biztosít.
3. Közvetlenül velem dolgozol, nem kell egy „futószalagos” ügynökségi csapatra várnod
Sokan félnek attól, hogy ha egy marketing ügynökséggel szerződnek, akkor elvesznek a rendszerben: egy projektmenedzser, egy szövegíró, egy PPC-s, egy account, ráadásul mindenki több ügyféllel foglalkozik egyszerre. Gyakran a vállalkozó azt érzi, hogy valahogy mindig csúszik az információ, vagy nem tudja, kihez forduljon egy-egy kérdéssel. Velem más. Közvetlen kapcsolatot tartunk fenn: bármikor elérsz, és személyesen gondoskodom arról, hogy a kampányaid működjenek, ráadásul abban a rendszerben, amit közösen egyeztetünk. Nincsenek felesleges körök, nincs „majd visszajelzek, ha a kollégám ráér” típusú várakozás. Akár e-mail, akár telefon, akár videóhívás, rögtön velem beszélsz.
Ez a közvetlen kapcsolat neked is nagyobb kontrollérzetet ad, és ami talán még fontosabb: bizalmat. Többekkel évek óta folyamatosan együttműködöm, és tudom, milyen fontos, hogy egy vállalkozó érezze: van egy olyan partnere, aki kifejezetten az ő sikeréért dolgozik, és nem egy huszadik projektet gördít le futószalagon. Én nem több száz ügyfelet kezelek – inkább kevesebbel dolgozom mélyebben, személyre szabva.
4. A marketing mellett a coaching-eszközökkel is támogatom a vállalkozói fejlődésedet
Az ügynökségek legtöbbször arra szorítkoznak, hogy hirdetéseket kreáljanak és mérjenek. Ha időközben kiderül, hogy gondjaid vannak a vezetői kommunikációval, vagy éppen nehézségek merülnek fel a csapatod motiválásában, akkor ezzel nem fognak mélyebben foglalkozni. Nálam azonban, mivel coachként is dolgozom, lehetőség van arra, hogy az üzleti folyamataid fejlesztésén túl a személyes kihívásaidban is segítsek. Legyen szó stresszkezelésről, önbecsülésről, párkapcsolati nehézségekről (amelyek hatással lehetnek a vállalkozásra is), vagy éppen azokról a belső gátakról, amelyek akadályozzák, hogy előrébb lépj. Így nem csak a céged nő, hanem te magad is fejlődsz vezetőként és emberként.
Különösen fontos ez olyan iparágakban, ahol a marketing komoly ügyfél-kommunikációval jár együtt. Ha te például arcot is adsz a vállalkozásodnak – mondjuk videókban, előadásokon, webináriumokon jelentkezel be –, akkor gyorsan előjönnek a lámpaláz, a megjelenési félelmek, a megfelelési kényszer, és ezek az üzletre is kihatnak. Egy klasszikus marketing ügynökség felteszi a kampányt, de nem segít ezeket a belső blokkokat lebontani. Nálam viszont a coaching része ennek a folyamatnak, így komplett megoldást kapsz minden szinten.
5. Rugalmasan igazodom a vállalkozásod dinamikájához
Egy ügynökségnél általában fix csomagok, fix riportolási időszakok, fix együttműködési szerződések vannak. Nálam viszont megeshet, hogy az egyik hónapban intenzív kampányban gondolkodunk, mert éppen egy termékbevezetés zajlik, a másik hónapban inkább belső szervezetfejlesztésre vagy épp arculati újratervezésre fókuszálunk. Teljes mértékben az adott időszak kihívásaihoz tudom igazítani a szolgáltatásokat. Nem kell újra és újra szerződésmódosítást kötni vagy kiegészítő csomagokat vásárolni, hiszen egy szoros, egy-az-egyben együttműködésben dolgozunk.
A rugalmasság ezen felül azt is jelenti, hogy a nap bármely pontján megkereshetsz egy gyors egyeztetésre, ha valamilyen piaci változásra akarsz reagálni, vagy hirtelen adódik egy PR-lehetőség. Egy nagy ügynökség sokszor nem tud egyik napról a másikra váltani, mert túl sok ügyfél van a rendszerben, vagy túl merevek a belső folyamatok. Én könnyebben mozgok, így a kampányaink, posztjaink, de még a céges stratégiád is gyorsabban alkalmazkodhat a változó körülményekhez.
6. Átlátható és személyre szabott költségek
Sokan panaszkodnak, hogy egy ügynökségi együttműködés során nehéz átlátni, pontosan mennyi a marketingköltség és mennyi a kezelési díj, vagy hogy az extra igényekre mindig pluszdíj jön. Velem nincsenek rejtett díjak, és mindig előre átbeszéljük, mik a céljaid és milyen büdzséből tudunk dolgozni. Tisztán fogod látni, hogy mennyi a hirdetési költség, mennyi az én díjam, és mit kapsz ezért cserébe. Nem merül fel, hogy plusz 2-3 ember is rászámol valamilyen köztes költséget, mivel csak én dolgozom a projekteden.
Emellett a személyre szabhatóság nem csupán abban áll, hogy megegyezünk a havi keretekről, de abban is, hogy ha a következő negyedévben te nagyobb kampányt tervezel, akkor ennek megfelelően hangoljuk fel a feladatokat és a díjazást is. Nem vagyunk egy előre gyártott ügynökségi csomaghoz kötve. Így elkerülheted, hogy olyan szolgáltatásokat fizess, amikre nincs is szükséged, vagy hogy ne férjen bele valami, amire éppen nagyon szükség lenne, de a csomag kerete nem engedi.
7. Stabil üzleti és pszichológiai háttérrel segítelek
A marketing ügynökségeknek megvan a maga helye, főleg amikor profi kampánymenedzsmentre vagy nagy volumenű kivitelezésre van szükség több tucat munkatárs részvételével. Mégis, ha a te céged kisebb vagy közepes, és egy olyan szakembert keresel, aki tudatosan, pszichológiai és üzleti tapasztalatokat integrálva támogat, akkor velem jobban járhatsz. A különbség főként abban mutatkozik meg, hogy egy ügynökség elsősorban a marketinget csiszolja, én viszont az egész vállalkozásodat és a személyes fejlődésedet is figyelembe veszem.
Nemcsak a kampánybeállításban vagyok jártas, hanem coach és befektető is vagyok, értek a pénzügyekhez és a szervezetfejlesztéshez, ráadásul a gyászfeldolgozástól a párkapcsolati kommunikáción át a szexuálpszichológiáig rengeteg önismereti témában is elmélyedtem. Lehet, elsőre meglepő, hogy ennyi féle pszichológiai képzésről beszélek, de a valóság az, hogy minden az emberi gondolkodás, érzelem és viselkedés körül forog. A piac is ilyen emberekből áll, a te csapatod is emberekből áll, és te magad is ember vagy – a maga erősségeivel és gyengéivel. Én ezt nem csupán felismerem, hanem tudatosan be is építem a közös munkánkba.
8. Hosszú távú partneri viszonyra törekszem, nem rövid, egy-két hónapos projektekre
Egy ügynökség sokszor elvállal rövid projektekre is megbízásokat: egy kampány, egy rendezvény, egy gyors termékbevezetés. Ha vége a projektnek, lezárják a szerződést, és mennek tovább. Én ezzel szemben a hosszú távú, mély együttműködést preferálom. Ha te is így gondolkodsz, akkor idővel annyira megismerem a cég folyamataidat és a személyes vezetői stílusodat, hogy egyre hatékonyabban tudok segíteni. A különböző önismereti és pszichológiai képzéseknek köszönhetően akár abban is támogatlak, hogy te magad hogyan tudsz fejlődni mint vezető, milyen belső akadályokkal küzdhetsz, és hogyan juthatsz túl rajtuk.
Számomra a siker nem azt jelenti, hogy pár kampánnyal nagyot kaszáljunk, hanem azt, hogy fenntartható növekedést érj el. Lehet, hogy nem 2 hét alatt lesz látványos az eredmény, de hosszú távon stabilabb ügyfélkört, egészségesebb működést és elégedettebb csapatot jelent. A marketing – főleg a pszichológiai megközelítéssel kiegészítve – így lesz valódi versenyelőny a számodra, nem csak futó trend követése.
„A marketing nem csak a kampányokról szól, hanem arról, hogy milyen emberré válsz közben, mennyire tanulsz meg jó döntéseket hozni, és hogyan építed fel a márkádat úgy, hogy közben hű maradsz önmagadhoz.”
9. Olyan iparágakban is támogatlak, ahol egy ügynökség talán bizonytalan
Rengetegféle piacon szereztem már tapasztalatot, és ez kiterjed a kevésbé mainstream területekre is, ahol nagy szükség van az empátiára vagy egy sajátos hangvételű kommunikációra. A pszichológiai és önismereti képzéseimnek köszönhetően jobban ráérzek az érzékeny témák, speciális ügyfelek igényeire, legyen szó családi vállalkozásról, egészségügyi szolgáltatásról, párkapcsolati vagy gyászfeldolgozási segítő tevékenységről, stb. Egy marketing ügynökségnek ezekben a témákban néha kevesebb empátiája vagy kevesebb rálátása lehet, így félő, hogy sablonos, kicsit rideg kampányokat tesznek össze. Én viszont ezen a téren is tudok valódi értéket hozni, mert értem a lélektani folyamatokat, és tudom, hogy egy érzékeny témában hogyan lehet és kell kommunikálni.
10. Önazonosság és fejlődés a marketing kulcsa
Összességében úgy gondolom, hogy a marketing nem egyszerűen kattintásokról és konverziókról szól, hanem önazonosságról és folyamatos fejlődésről. Ha így látod, akkor valószínű, hogy egy klasszikus ügynökség hosszú távon nem elégít ki. A te vállalkozásodnak olyan partnerre van szüksége, aki nem fél bevinni a humán, pszichológiai dimenziókat a közös munkába, és nem csak a heti kampányriportot küldi el, hanem arra is figyel, hogyan érzed magad ebben a folyamatban, merre fejlődhetnél még, és milyen ügyfelekkel akarsz valójában dolgozni.
Az önismereti és coach képzéseim segítenek abban, hogy ne csak technikailag, hanem emberileg is melléd álljak. Ezzel a szemlélettel sokkal mélyebb kapcsolatot építhetünk, mint ami egy ügynökségi account managerrel reálisan kialakulhat. Ez a plusz ott térül meg, hogy a kampányaid nem lesznek lélektelenek vagy robotizáltak, hanem tényleg a te, mint vállalkozó személyes energiáidat is sugározzák. A piac pedig szereti az őszinte és értékteremtő megközelítést, amire még mindig kevesen fókuszálnak.
Mi a következő lépés?
Ha ez a fajta integrált, emberi és pszichológiai irány számodra is szimpatikus, keress bátran. Egy közvetlen beszélgetés során felmérem, hol tart jelenleg a vállalkozásod, milyen kihívásokkal küzdesz, és hogyan tudlak a legjobban segíteni. A klasszikus marketingfeladatokon túl – mint a kampánykezelés, szövegírás, grafikai koncepciók, SEO, stb. – számíthatsz rám személyes coachként is. Ha például elakadsz vezetői dilemmákkal, stresszkezeléssel, vagy a csapattal kapcsolatos konfliktusok merülnek fel, ezekre is közösen találhatunk megoldást. Az ügynökségek nagy többsége nem vállal ilyen mélységű bevonódást, de én éppen ezt tartom a versenyelőnyömnek.
Nem kell a „nagyok” árnyékában maradnod csak azért, mert azt hallottad, hogy egy marketing ügynökség nyújthatja a legprofibb megoldást. Tapasztalatom szerint a profi nem csak kampány-futószalagot jelent, hanem azt, hogy valóban rád szabjuk a stratégiát, figyelembe véve a vállalkozói és személyes igényeidet is. Ezért hiszem, hogy a velem való együttműködés messze túlmutat a standard megoldásokon. Összekötöm a marketinget a pszichológiával, az önismerettel és a coachinggal, így hozzuk ki a legtöbbet a cégből és belőled egyaránt.
Ha úgy érzed, hogy ez a hozzáállás, ez a szemlélet áll legközelebb hozzád, és szeretnél egy hosszú távú, személyes, emberi alapokon nyugvó marketingpartnerrel együtt dolgozni, akkor bátran jelentkezz. Választhatsz a klasszikus ügynökségi forma és köztem – de ha érdekel a komplexitás, a pszichológia és a vezetői fejlődés, akkor szerintem már tudod, melyik utat érdemes követned.